Nepretvarujme sa, neklamme si a nebuďme k sebe falošní !
Na Železnici sa šafári podobne, ako na diaľniciach.
Rozdiel je len v tom, že Košice s Bratislavou sú dávno železnicou spojené, tak to nebudí až takú pozornosť.
A kto tu vlastne ešte dnes, okrem dôchodcov a študentov zadarmo, cestuje vlakom ( teda okrem nejakého Kisku s doprovodom ) ?
A aj preto je možno rekonštrukcia trate medzi Púchovom a Považskou Teplou dnes považovaná za technicky najnáročnejšiu stavbu železníc v súčasnosti, čo umožní, aby vlaky v budúcnosti medzi Bratislavou a Žilinou premávali až 160 km/h. :) .
Bude to vlastne úplne nová trať, 2 tunely a 3 mosty, resp. estakády.
Celková dĺžka 8,3 km.
https://dennikn.sk/849046/medzi-povazskou-bystricou-a-puchovom-pojdu-vlaky-po-prestavbe-160-kou-uzavierky-vsak-vzali-klientov-kupelom-v-nimnici/?ref=tit
Kam sa však hrabeme na Švajčiarov.
Tí dali v roku 2016 do prevádzky Gotthardský tunel, dlhý 57,1 km.
Miestami sa presekáva alpským masívom až v hĺbke 2,3 km , čo je porovnateľné s najhlbšími baňami na svete.
A rýchlosť premávky ?
250 - 270 km / h. ... .
https://dennikn.sk/475507/svajciari-otvoria-najdlhsi-tunel-svete-meria-57-kilometrov-neprekrocili-rozpocet/
PS 1
To sa generál Gajdoš s tou vedou a výskumom ešte poriadne natrápi, aby sme sa k tým Švajčiarom aspoň troch priblížili.
Alebo tým poveria „ hnojárku“ Matečnú ?
Dúfajme, že keď sa kapitáň vráti z výletu do lunaparku, kompetentne a zodpovedne rozhodne... .
PS 2
https://www.youtube.com/watch?v=kUehJpm3iys