Šéf OECD Gurría to tento týždeň v Bratislave ( aj Pelegrínymu ) povedal diplomaticky :
Slovensko vyrába príliš veľa automobilov vo fáze finálneho zmontovania .
Koľko pridanej hodnoty takáto výroba prináša ?
Naozaj nie veľa !
Jedna štvrtina pracovnej sily na Slovensku nemá digitálne zručnosti .
Sú digitálne negramotní .
Slovensko musí zmeniť svoj vzdelávací systém !
Automatizácia a robotizácia ohrozuje na Slovensku najviac zamestnancov zo všetkých členských krajín OECD .
( Aj ) nedostatok kvalifikovaných zamestnancov núti firmy nasadzovať roboty .
Kapitalistický robot nemusí makať práve na Slovensku, ale hoci aj v montážnej krabici na SAHARE ... .
Kto zapríčinil tento stav ?
Vlády SR a ich Ministerstvá školstva ( a aj iné ), na čele s množstvom rôznych ministrov .
Za 29 rokov, od 1989 dodnes, sa vystriedalo 19 ministrov .
Priemerná životnosť ministra školstva bola približne jeden a pol roka .
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_ministrov_%C5%A1kolstva,_vedy,_v%C3%BDskumu_a_%C5%A1portu_Slovenskej_republiky
Od nástupu SMERu v 2006, dodnes, SMERáci ministrovali 4 roky, SDKÚ 1 ¾ roka a SNSáci 7 rokov - spolu 8 ministrov !
To je práve tá doba, keď sme tu stále ešte forsírovali akékoľvek vysoké školy v zabudnutých mestečkách a dokonca na väčších dedinách, miesto masívnej podpory špičkovej výučby angličtiny, nemčiny a ostatných svetových jazykov a štúdia prírodných a exaktných vied .
PS 1
K pridanej hodnote, o ktorej hovoril Gurría :
jeden (1) štatistický Rakúšan v súčasnosti vytvorí za 1 rok 2,7 x vyšší HDP ako 1 štatistický Slovák .
http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/refreshTableAction.do?tab=table&plugin=1&pcode=tec00001&language=en
PS 2
High tech :
https://www.bostondynamics.com/atlas
https://www.youtube.com/watch?v=kyJjicxYGCo
To je vývoj a výroba množstva rôznorodých materiálov a komponentov, organizácia výroby, soft, ... .
( Montovať by sme to tu mohli, keby to sem všetko priniesli a naučili nás to . )