reklama

Bratislavské peklo začína !

A je to tu. Dopravný kolaps (aj) na Mlynských nivách .  Idú nám tam postaviť  1. podzemný kruhový objazd na Slovensku !  Úžasné, radujeme sa

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prečo to všetko ?
Lebo Nová autobusová stanica .
Napriek zdravému rozumu bude tá nová postavená na mieste tej starej, ktorú komunisti kedysi umiestnili takmer do úplného centra mesta .
Lenže vtedy jazdilo po meste len niekoľko stovák osobných vozidiel .
No a niekedy po 1989 to celé predali firme, ktorá tam teraz v rámci jedného megakomplexu stavia autobusovú stanicu, administratívnu výškovú budovu a aj najväčší Shopping na Slovensku .
A priamo doňho budú autobusy voziť z celého Slovenska ( a zahraničia ) potenciálnych zákazníkov .
Preto potrebujú vyriešiť dopravu, aby ten biznis model fungoval ako švajčiarske hodinky .
A Pelle to ešte chcel vyšperkovať štatútom „ Významnej investície “ . 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lebo zničili dopravný koridor na mieste bývalej železničnej trate z Petržalky, cez Starý most, do Rače . 
Pred 50 rokmi som chodieval z Páričkovej do školy v centre mesta. Peši.
Za cukrárňou na rohu Budovateľskej som križoval koľaje, ktoré sa odpájali od „ severo - južného kolajiska “ ( ŽSR, ŽČSR ? ) a smerovali k dnešnej „ Alza autobusovej stanici “.
O 100 metrov ďalej bolo už skutočne veľké železničné priecestie, križovatka Mlynské nivy - Karadžičova, s rampami a starodávnym železno - dreveným nadchodom pre chodcov, nakoľko tam bola intenzívna železničná prevádzka a denno denne tam „ šibovali “ nákladné vagóny .
Ideálny koridor pre budúci nadzemný nosný koľajový systém MHD z Petržalky do Rače !
Ale „ otcovia mesta “ a rôzne organizované skupinky radšej blúznili a s radosťou o život projektovali Metro ... .
A potom v tom koridore povolil výstavbu .
Najprv nejakú poisťovňu ( Dostojevského rad ), potom výškovú budovu centrály banky a aj ohavnú výškovú budovu biznis centra, s priľahlými budovami, s exteriérom evokujúcim viacpodlažné montážne haly high - tech firmy niekde na periférií Taipeiu a nakoniec aj králikárne oproti „ Februárke “ .
A koridor je zapchatý .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lebo ......
Dalo by si veľa, z rôznych uhlov pohľadu ... .

A to, čo bude zapchávať dopravu z juhu a raz možno bude súčasťou skutočného obchvatu Bratislavy, bude v prvej fáze len vysokokapacitný privádzač, ktorý umožní dostať sa za kratší čas tomu istému ( a časom zrejme narastajúcemu ) počtu vozidiel do mesta .
Zápchy sa posunú o kúsok bližšie k centru .
Teraz, vo fáze výstavby to budú všade spomínané dopravné obmedzenia . 
Denne prichádzajú z juhu do Bratislavy tisíce automobilov.
Kapacita záchytných parkovísk je 450 vozidiel, z toho 250 je na starom parkovisko pri Vrakunskom cintoríne, bez akejkoľvek významnej investície .
No, nepresadnite na tú MHDčku ... .
Nič iné, zásadné, v tomto meste, ktoré má jeden z najvyšších HDP na osobu v celej EÚ ( Danke Volkswagen ) doteraz nikto v tejto veci neurobil !

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS
Takže, keď sa sociopat pred kamerami chváli rastom HDP, neznamená to, že nám z neho niečo podstatné na Slovensku ostáva, okrem mozoľov zle vzdelaných spoluobčanov v montážnych krabiciach ... .

Vladimír Krátky

Vladimír Krátky

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  437
  •  | 
  • Páči sa:  2 133x

Články o politike a spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu