Bol to benzín, kompresor + turbo .
Dosť zložitá konštrukcia motora .
Odspodu tlačil kompresor, vo vyšších otáčkach nastupovalo turbo, pri „ odovzdávaní štafety “ to trochu cukalo, ale inak pekný ťah .
Servisný interval 30 000 km, najneskôr po 2 rokoch, resp. kedy ukáže palubný PC .
Súčasnosť - iné auto, iný výrobca .
Dnes som bol na povinnej ročnej servisnej prehliadke s iným - benzín, bez turba, klasika, žiadne čačky - mačky .
Aby nepadla záruka, do servisu treba každý rok , hoci toto najazdilo za ostatných 12 mesiacov menej ako 9 000 km, spolu za 4 roky tesne pod 40 000 ... . Stovky eur, každý rok .
Naviac, minulý mesiac muselo na povinnú STK a emisnú kontrolu, po 4 rokoch od uvedenia do prevádzky ( peripetie s objednávaním na STK v BA tu nekomentujem ) ... .
Keď je vozidlo v záruke a chodí pravidelne ročne na povinné servisné prehliadky, prečo nemôže takúto STK a emisnú kontrolu zabezpečovať autorizovaný značkový servis v rámci danej prehliadky ?
Keby to auto STK neprešlo, musí ísť späť do servisu, aby tam odstránili problém a potom späť na STK, poprípade ešte raz, alebo ešte raz, až kým to v tom servise nevyriešia ... .
PS 1
Pred 10 rokmi sa viacerí hrdili, že vyrábajú takú kvalitu, že do servisu netreba príliš často, teraz už však väčšina zinkasujú zákazníka pravidelne každý rok - inak padne záruka .
Výmena oleja, filtra, pomocný materiál, menej odolným nanútia dezinfekciu klímy, výmenu stieračov, kontrolu karosérie (?), doplnenie prevádzkových kvapalín do každej na to určenej dierky, ... .
PS 2
Vyrábať, vyrábať a vyrábať a popritom sa tváriť zeleno . Veď máme aj nejaké tie elektromobily a hybridy ... .
PS 3
Chamtivosť zakódovaná v našej genetike asi zničí zemeguľu skôr, ako dostatočne ozelenieme .
Najmä keď sociopati , volení na 4 - 5 rokov, si chcú rýchlo čo to urvať, alebo aspoň postaviť nezmyselný pomník ... .